עבור לתוכן הראשי דלג לאזור חיפוש דלג לבר ניווט ראשי
9001_2015_hb.jpg

ת"י ISO 9001 - מערכת ניהול איכות

21_410.jpg

ת"י 9001 ISO הינו תקן ישראלי שהוא תרגום התקן הבינלאומי ISO 9001.

התקן מגדיר דרישות למערכת ניהול איכות. עמידה בדרישות התקן מעידה כי הארגון: 

  • מסוגל לספק באופן עקבי מוצר העומד בדרישות הלקוח ובדרישות תחיקתיות ישימות. 
  • חותר להגביר את שביעות רצון לקוחותיו באמצעות יישום אפקטיבי של מערכת ניהול האיכות בארגון.
  • מתן מענה לסיכונים ולהזדמנויות השייכים להקשרו וליעדיו.
  • מיישם תהליכים לשיפור מתמיד של המערכת באמצעות הבטחת התאמה (CONFORMITY) לדרישות הלקוח ולדרישות תחיקתיות ישימות.
  • ת"י 9001 ISO מתאים לכל סוגי הארגונים, ללא תלות בסוג וגודל הארגון ולכל סוגי המוצרים והשירותים. על הארגון להגדיר את התהליכים שיאפשרו עמידה בדרישות וציפיות הלקוח, לאורך זמן.

התקן מתבסס על שבעה עקרונות איכות:

התמקדות בלקוח, מנהיגות העסקת עובדים, גישה תהליכית, שיפור, קבלת החלטות מבוססות ראיות וניהול יחסי גומלין.
התקן עושה שימוש בגישה התהליכית, במחזור תכנון-ביצוע-בדיקה-פעל (PDCA), ובחשיבה מבוססת סיכונים כלליים לבניה של מערכת ניהול איכות מועילה (אפקטיבית).
ארגונים רבים דורשים מספקיהם וקבלני משנה עמידה בדרישות תקן ISO 9001 כתנאי להעסקתם.
נכון לסוף שנת 2017, הותעדו מעל למיליון ארגונים פעילים בכל העולם לפי תקן ISO 9001.
התקן שייך למשפחת תקני 9000 שכלולים בה תקן למונחים (ת"י ISO 9000), דרישות ליישום (ת"י ISO 9001), וניהול להצלחה בת קיימא (ת"י ISO 9004).

התקן מתאים לכל סוגי הארגונים, ללא תלות בסוג וגודל הארגון ולכל סוגי המוצרים והשירותים. על הארגון להגדיר את התהליכים שיאפשרו עמידה בדרישות וציפיות הלקוח, לאורך זמן.

הדרך להתעדה

התעדה נעשית לאחר יישום של תהליך פנים ארגוני, בו מוטמעת בהצלחה, בהתאם לדרישות התקן, מערכת ניהול האיכות בארגון. לצורך התנעת התהליך, מומלץ לרכוש את התקן במרכז מידע של מכון התקנים, ללמוד את הדרישות ולהשתתף בהדרכות מתאימות. כמו כן, ניתן להסתייע ביועצים המתמחים בניהול איכות ולבצע מבדק מקדים על ידי מכון התקנים הישראלי לבחינת הפערים. 
כדאי לראות בתהליך הזדמנות לשיפור באמצעות צוות של הארגון שיזכה למחויבות ומעורבות ההנהלה. בסופו של תהליך סוקרים בלתי תלויים של מכון התקנים הישראלי יבצעו מבדק המאשר התאמה של מערכת ניהול האיכות בארגון לדרישות התקן.

הלקוח מכון התקנים הישראלי
רישום במכון התקנים הישראלי הצעת מחיר הכוללת: בדיקת נהלים ומבדק שלב א (מקדים), ומבדק שלב ב' (התעדה) והסכם פיקוח
אישור של הצעת מחיר מנוי מנהל לקוח
תיאום מבדק התעדה עם מנהל הלקוח בדיקת מסמכים, קיום מבדק מקדים (Stage 1) ומבדק התעדה (Stage 2)
התייחסות לממצאי המבדק וביצוע תיקון ופעולה מתקנת הערכת הפעולה המתקנת ואישורה, משלוח תעודות
קיום פעילות שוטפת לשיפור מערכת ניהול קיום מבדקי מעקב והערכה מחדש לבדיקת התאמת מערכת הניהול של הארגון לדרישות

לקבלת הצעת מחיר לחץ כאן

מכון התקנים הישראלי - הבחירה הנכונה עבורך! 

  • למכון התקנים הישראלי מוניטין רב שנים באיכות ובמקצועיות.
  • אנשינו הם ממיטב המומחים המקצועיים המובילים בתחום האיכות, בעלי ניסיון והכרות טובה של צרכי הלקוחות.
  • מכון התקנים הישראלי הוא גוף ההתעדה הגדול בישראל.
  • למכון התקנים הישראלי הסמכה על ידי RvA ו- ANAB , גופי ההסמכה מהגדולים בעולם.
  • במכון התקנים הישראלי מגוון שירותים תחת קורת גג אחת: התעדה (בודדת ומשולבת), מגוון בדיקות מעבדה ומרכז הדרכה.
  • מכון התקנים הישראלי חבר בוועדות תקינה בין לאומיות ובעל הסכמי שיתוף פעולה עם גורמים מובילים בעולם.
  • מכון התקנים הישראלי חבר ברשת IQNet המאגדת בתוכה גופי התעדה (C.B) מכל העולם.
  • לקוחות מת"י מקבלים באופן בלעדי תעודת IQNet ללא תשלום, ובנוסף מתאפשרת קבלת הכרה הדדית באמצעות חברי IQNet ככלי שיווקי לארגון.


תקנים נוספים בתחום

לפרטים נוספים
מר אביטל ויינברג

מספר טלפון

972-52-2562718+
avital_w@sii.org.il
לרישום
גב' שרית לב

מספר טלפון

03-6465313
qsales@sii.org.il