בדיקת מיסעות
מומחי מכון התקנים עומדים לרשותכם לביצוע בדיקות מיסעות מקצועיות ואמינות.
כי בטיחות בדרכים מתחילה עם מיסעות תקינות.
הבדיקות מבוצעות לפי מפרט הכללי לעבודות סלילה פרק 51.
בדיקת הגליות:
הבדיקה מוודאת שאין סטיות על פני המיסעה מפני מישור הסלילה המתוכנן האידיאלי ושקעים או בליטות מפני השכבה המוגמרת. המטרה היא לבדוק את איכות הסלילה ואת איכות המיסעה לאורך תקופת השירות. ניטור הגליות והמישוריות משמש כבדיקות קבלה לפי נוהל עבודות סלילה המתבצעות בכבישים.
רמת הגימור נקבעת על פי:
א. יעוד המיסעה: כבישים או מסלולים.
ב. סוג שכבות האספלט (שכבה נושאת עליונה, שכבה נושאת תחתונה ותשתית אספלטית).
ג. סוג הפרויקט (סלילה חדשה, שיקום או ריבוד מיסעה קיימת).
שיעור הגליות נקבע על ידי מדידת הפרופיל האורכי של פני המיסעה ועיבוד סטטיסטי של התוצאות. פעולות אלו נעשות באמצעות ציוד ייעודי המכונה מערכת אינרציאלית למדידת פרופיל, מד-פרופיל אינרציאלי (מפ"א).
בכבישים ובמסלולים כאחד, מדידת הגליות תבוצע על פני כל שכבת אספלט המוגמרת או פני הבטון המוגמר של כל רצועת פיזור או יציקה מכלל רצועות הפיזור או היציקה המותקנות לרוחב המיסעה. כמו כן, תעשה מדידת מישוריות גם על פני שכבת - האגו"מ (הבלתי מיוצב, המשופר, או המיוצב כאחד) במסלולי תעופה ובכל מקום אחר עליו יורו התוכניות.
בדיקת FWD/ HWD, אגני שקיעות:
בדיקת HWD היא בדיקה למדידת אגני שקיעה בשיטת המשקולת הנופלת בעומסי עבודה גבוהים ומיוחדים נבדקת בשיטת המשקולת הנופלת.
מטרת הבדיקה היא בקרת איכות מבנה הכביש, או מסלולי המראה ונחיתה בשדות תעופה לאחר סלילה.
הבדיקה נועדה לצורך בקרת-איכות של עבודות פיזור והידוק חומרי הסלילה, אספלט או בטון, ולאיתור כשלים בעלי תסבולת חריגה, או חללים הנמצאים מתחת לשכבת האספלט / בטון.
בקרת איכות הסלילה והערכת התסבולת של מבנה המיסעה של כבישים, מסלולים במפלס התשתית, שכבות המילוי, שכבות החיזוק (Capping), המצעים ופני התשתית הגרנולרית.
לצורך ביצוע המדידות, כל מנת עיבוד תהיה בעלת שטח שלא יעלה על 3,111 מ"ר. ככלל, ייקבע המיקום של כל מנת עיבוד כרצף של חתכים לאורך הכביש או המסלול. בנוסף לנ"ל, מנת העיבוד תהיה אחידה מבחינת החתך לאורך ולרוחב. כלומר, כל המנה תהיה בחפירה או במילוי, בעובי אחיד. מנת עיבוד עם חתך אורך או רוחב לא אחיד, תחולק לתת מנות עיבוד קטנות יותר על מנת לאפשר הגדרת קטעים הומוגניים ככל האפשר.
בדיקה התנגדות להחלקה ומדידת החיכוך:
בדיקת התנגדות החלקה למדידת ערכי התנגדות החלקה מניעת החלקה בכביש
בדיקות החיכוך הנדרשות לבצוע על פני השכבה האספלטית העליונה לאחר גמר סלילתה.
מדידת החיכוך יש לבצע לאורך פני האספלט תוך כדי פיזור מים לקבלת דוק בעובי של 1.1 מ"מ עבור כבישים ו 1.1 מ"מ עבור מסלולים. המדידה תבוצע במהירות נסיעה - של 51 קמ"ש.
בכבישים בהם המהירות המותרת נמוכה מ 51 קמ"ש, או כשתנאי הכביש אינם - מאפשרים נסיעה במהירות האמורה, תבוצע המדידה במהירות של 11 קמ"ש או לחילופין במהירות הבטיחותית המרבית האפשרית בתנאי הדרך הנתונים. במקרים כאלה, יש לקבל אישור המפקח לפני ביצוע המדידות בפועל.
המדידות יכולות להתבצע בכל שעות היממה ובלבד שטמפרטורת המיסעה תהיה בתחום שבין 1 ל 21 מעלות צלסיוס וכן שטמפרטורת האוויר תהיה בתחום שבין 11 ל 31 מעלות צלסיוס. לצורך זה תבוצע מדידה שוטפת של טמפרטורת אוויר. בנוסף, תבוצע בכל שעה בדיקה מקבילה של טמפרטורת המיסעה באמצעות מד חום אינפרה אדום ותוצאותיה ירשמו וידווחו.
למה לבחור במכון התקנים?
- מומחיות וניסיון: צוות מיומן ומוסמך בעל ניסיון רב בתחום.
- טכנולוגיה מתקדמת: שימוש בציוד מתקדם המאפשר דיוק מרבי.
- אמינות ומקצועיות: מכון התקנים הינו גוף בלתי תלוי בעל שם עולמי בתחום הבדיקות והתקנים.
- שירות אישי: יחס אישי ומקצועי לכל לקוח, תוך הקפדה על לוחות זמנים.
לפרטים נוספים :
soil_bu@sii.org.il ,052-8387007 03-6465037