עבור לתוכן הראשי דלג לאזור חיפוש דלג לבר ניווט ראשי
ISO 39001-HEB.jpg

תקן ת"י ISO 39001:2012 – מערכת לניהול הבטיחות התעבורה בדרכים (RTS)

MTI_410X252.jpg

בטיחות התעבורה בדרכים (RTS) היא דאגה כלל עולמית. ההערכה היא שכ-1.3 מיליון אנשים נהרגים ו-כ50 מיליון נפצעים בדרכים ברחבי העולם מידי שנה ורמה זו עולה. על פי נתוני עמותת אור ירוק, שנת 2022 בישראל, לדוגמא, היתה הקטלנית ביותר בעשור האחרון במעורבות משאיות ואוטובוסים בתאונות דרכים.

בטיחות התעבורה בדרכים משפיעה על כל ארגון העוסק בתחום מתן שירותי הסעה ושירותי הובלה או בארגונים שבהם קיימים, כחלק מפעילות הארגון, גם תהליכי הובלה והסעה, פעילות תפעול רכב, תנועה בצי רכבים ועוד. דרישות המערכת מתייחסות למשתמשי הדרך, הדרכים, כלי הרכב בדרכים אלו והתגובה בחירום ושיקום.
תקן 39001 נותן כלים מעשיים לארגונים להפחתת סיכונים של מוות או פציעה קשה בתחום תאונות הדרכים ומגביר את נראות הארגון מול הלקוחות ויכולת הארגון להתמודד על מכרזים.

הקמה וקיום של מערכות אלו והתעדה ע"י מכון התקנים הישראלי

– תעלה את מודעות בעלי העניין בארגון לנושא הבטיחות בתחום הבטיחות בדרכים ותתרום לזיהוי הסיכונים, הפקטורים והפעילויות שנדרשים לארגון כדי להפחית, פגיעה פיזית, פגיעה בנפש, נזק ברכוש ועלויות אי איכות בתחום בטיחות התעבורה בדרכים בארגון.

הקמה של מערכת לניהול הבטיחות בדרכים בתעבורה יבשתית תאפשר לארגון:

  • זיהוי כלים מעשיים על מנת להפחית הרוגים, פגיעות פיזיות, פגיעות בנפש ונזק המשפיעים על פעילות הארגון בכלל התחומים.
  • זיהוי וניהול סיכונים, הזדמנויות והפעילויות הנדרשות כדי להפחית סיכונים ולממש את ההזדמנויות לצורכי שיפור מתמיד במסגרת בטיחות בדרכים.
  • זיהוי והתאמה לדרישות בעלי העניין ולחוקים, תקנות ותקנים רלוונטיים..
  • זיהוי פקטורים של חשיפה לסיכונים, תוצאות ביניים ותוצאות סופיות המתאימות לניטור, מדידה ושיפור בארגון.
  • הנעה של תהליכים ותוכניות שיפור במערך הבטיחות והאיכות בתעבורה.
  • שילוב מערך בטיחות ואיכות תעבורה כחלק בלתי נפרד מכלל הארגון.
  • שיפור יכולת הארגון לחזות מראש ולזהות את השפעות היבטי הבטיחות בתעבורה על מערכת הניהול הכוללת של הארגון.
  • סוקרי מכון התקנים הישראלי יסייעו לזהות האם מערכת ניהול הבטיחות התעבורה בדרכים מתאימה לדרישות התקן, וידגישו את נקודות השיפור הנדרשות.

סוקרי מכון התקנים הישראלי יסייעו לזהות האם מערכת ניהול הבטיחות התעבורה בדרכים מתאימה לדרישות התקן, וידגישו את נקודות השיפור הנדרשות.

הדרך להתעדה

התעדה נעשית לאחר יישום של תהליך פנים ארגוני, בו מוטמעת בהצלחה, בהתאם לדרישות התקן, מערכת ניהול בטיחות ואיכות בתעבורה בארגון. לצורך התנעת התהליך, מומלץ לרכוש את התקן במרכז מידע של מכון התקנים, ללמוד את הדרישות ולהשתתף בהדרכות מתאימות. כמו כן, ניתן להסתייע ביועצים המתמחים בניהול בטיחות ואיכות בתעבורה ולבצע מבדק מקדים על ידי מכון התקנים הישראלי לבחינת הפערים.
כדאי לראות בתהליך הזדמנות לשיפור באמצעות צוות של הארגון שיזכה למחויבות ומעורבות ההנהלה. בסופו של תהליך סוקרים בלתי תלויים של מכון התקנים הישראלי יבצעו מבדק המאשר התאמה של מערכת ניהול הבטיחות בתעבורה בדרכים בארגון לדרישות.

לקבלת הצעת מחיר לחץ כאן

תקנים נוספים בתחום

לפרטים נוספים
ירון סגמן

מספר טלפון

050-6203014
yaron_se@sii.org.il
לרישום
גב' שרית לב

מספר טלפון

03-6465313
qsales@sii.org.il