ת"י ISO/IEC 20000-1 – מערכת ניהול שירותי IT

עיקר תפקידו של ספק שירותי טכנולוגיית המידע (IT) בארגון - הוא לספק שירות איכותי, התומך בליבה העסקית של הלקוחות הפנימיים ושל הלקוחות החיצוניים.

ת"י 20000-1 ISO/IEC הינו התקן הבין-לאומי הראשון, המיועד לניהול שירותי ה-IT בראייה עסקית. התקן מבוסס על הידע והניסיון שנרכש על ידי המומחים בתחום והוא תואם את גישת ITIL. דרישות התקן ישימות לכל סוג וגודל של ספק שירותי ה-IT בארגון פרטי או ציבורי, פנימי או חיצוני.

הקמה של מערכת לניהול איכות לפי ת"י 20000-1 ISO/IEC תאפשר לארגון:

סוקרי מכון התקנים הישראלי יסייעו לזהות האם מערכת השירות של הארגון מתאימה לדרישות התקן ומהן נקודות השיפור הנדרשות.

הדרך להתעדה

התעדה נעשית לאחר שספק השירות מיישם תהליך פנים ארגוני הכולל: הגדרת יעדים ומטרות, בחינה ושיפור תהליכי העבודה (מומלץ על פי ITIL) והקמת מערכת ניהול איכות בהתאם לדרישות ת"י ISO/IEC 20000-1. לצורך התנעת התהליך, מומלץ לרכוש את התקן במרכז המידע של מכון התקנים, ללמוד את הדרישות ולהשתתף בהדרכות מתאימות. כמו כן, ניתן להסתייע ביועצים המתמחים בניהול איכות ולבצע מבדק מקדים על ידי מכון התקנים הישראלי לבחינת הפערים.

כדאי לראות בתהליך הזדמנות לשיפור באמצעות צוות של הארגון שיזכה למחויבות ומעורבות ההנהלה. בסופו של תהליך סוקרים בלתי תלויים של מכון התקנים הישראלי יבצעו מבדק המאשר את מערכת ניהול האיכות של שירותי טכנולוגיית המידע (IT) בארגון.

הלקוח מכון התקנים הישראלי
רישום במכון התקנים הישראלי הצעת מחיר הכוללת: בדיקת נהלים ומבדק שלב א (מקדים), ומבדק שלב ב' (התעדה) והסכם פיקוח
אישור של הצעת מחיר מנוי מנהל לקוח
תיאום מבדק התעדה עם מנהל הלקוח בדיקת מסמכים, קיום מבדק מקדים (Stage 1) ומבדק התעדה (Stage 2)
התייחסות לממצאי המבדק וביצוע תיקון ופעולה מתקנת הערכת הפעולה המתקנת ואישורה, משלוח תעודות
קיום פעילות שוטפת לשיפור מערכת ניהול קיום מבדקי מעקב והערכה מחדש לבדיקת התאמת מערכת הניהול של הארגון לדרישות

לקבלת הצעת מחיר לחץ כאן

מכון התקנים הישראלי - הבחירה הנכונה עבורך!



תקנים נוספים בתחום

לפרטים נוספים
מר שלמה קשני
052-4707600
s_kashani@sii.org.il
לרישום
גב' שרית לב
03-6465313
qsales@sii.org.il
לרכישת תקנים ישראליים
מרכז מידע
03-6465191/2
library@sii.org.il