
TL9000 – טלקום

יצרנים בתחום התקשורת דורשים מהספקים ההתעדה המעידה על עמידה בדרישות ספציפיות של תעשיית התקשורת. זוהי דרישה חוזית המתאימה לארגונים יצרניים, ארגונים המפתחים חומרה או תוכנה וארגונים המבצעים אינטגרציה ושרות.
תקן TL9000 נכתב על ידי גוף בין לאומי (QUEST) שחברות בו חברות תקשורת גדולות כגון: אלקטל, לוסנט, אריקסון ועוד. התעדה לפי תקן זה משלבת את דרישות ת"י ISO 9001, לקשר לעמוד איכות דרישות חובה כלליות לעמידה בתקן TL9000 ודרישות נוספות בתחומי תוכנה, חומרה ושירות, וכן סל של דרישות כלליות נוספות (חובה). בנוסף, הוגדרו ונקבעו על ידי הגוף המנהל של תעשיית התקשורת (QUEST) מדדים באותן קטגוריות, אותם יש למדוד ולדווח לגורם עולמי מרכזי (UTD).
הכרה של מכון התקנים ישראלי בהתאמת מערכת ניהול איכות בתעשיית התקשורת לדרישות תקן TL9000 מעידה על כך שהארגון נקט באמצעים הדרושים כדי לממש את מחויבותו לאיכות מוצריו.
הקמה של מערכת לניהול איכות לפי TL9000 תאפשר:
- התאמה לדרישות החוזיות בשוק.
- צמצום ההוצאות על אובדן חומר.
- שיפור השירות ושימור לקוחות.
- מעבר לתהליכי עבודה אפקטיביים ויעילים.
- ביטחון ללקוחות ולבעלי העניין כי הארגון מעמיד את מחוייותו לאיכות בעדיפות גבוהה.
סוקרי מכון התקנים הישראלי יסייעו לזהות האם מערכת ניהול האיכות שלך מתאימה לדרישות, ומה הן נקודות השיפור הנדרשות. ההתעדה (אישור) ניתנת באמצעות גוף התעדה בריטי (NQA) כאשר המבדקים מתבצעים על ידי סוקרי מכון התקנים הישראלי בעברית.
הדרך להתעדה
התעדה נעשית לאחר יישום של תהליך פנים ארגוני בו מוטמעת בהצלחה, בהתאם לדרישות התקן, מערכת ניהול האיכות בארגון. לצורך התנעת התהליך, מומלץ לרכוש את התקן במרכז המידע של מכון התקנים, ללמוד את הדרישות ולהשתתף בהדרכות מתאימות. כמו כן ניתן להסתייע ביועצים חיצוניים המתמחים בניהול האיכות בתעשיית התקשורת ולבצע מבדק מקדים על ידי מכון התקנים הישראלי לבחינת הפערים. כדאי לראות בתהליך הזדמנות לשיפור באמצעות צוות של הארגון שיזכה למחויבות ומעורבות ההנהלה. בסופו של התהליך, סוקרים בלתי תלויים של מכון התקנים הישראלי יבצעו מבדק המאשר התאמה של מערכת ניהול איכות בתעשיית התקשורת בארגון לדרישות.
הלקוח | מכון התקנים הישראלי |
---|---|
רישום במכון התקנים הישראלי ב-NQA וב-QUEST | משלוח הצעת מחיר הכוללת מבדק מקדים ומבדק אישור, דיווח ודמי תעודה |
אישור הצעת מחיר | מנוי מנהל לקוח |
מסירה של נהלים ומדריך איכות | בדיקת מסמכים |
התייחסות לממצאי בדיקת הנהלים ותיאום המבדק דיווח המדדים ל-QUEST במשך הרבעון | קיום מבדק מקדים ומבדק אישור |
התייחסות לממצאי המבדק ותיקון אי התאמות וביצוע פעילות מתקנת ותיקון אי התאמות | 1. הערכת הפעולה המתקנת ואישורה 2. הערת הדו"ח ל-NQA לאישור 3. משלוח הסכם פיקוח למבדקי מעקב |
אישור הסכם פיקוח | שליחת תעודות והסכם חתום על ידי מכון התקנים |
קיום פעילות שוטפת לשיפור מערכת ניהול האיכות בתעשיית התקשורת | קיום מבדקי מעקב והערכה מחדש לבדיקת התאמת הארגון לדרישות |
מכון התקנים הישראלי - הבחירה הנכונה עבורך!
- למכון התקנים הישראלי מוניטין רב שנים באיכות ובמקצועיות.
- אנשינו הם ממיטב המומחים המקצועיים המובילים בתחום האיכות, בעלי ניסיון והכרות טובה של צרכי הלקוחות.
- המכון פועל תחת מטריית ההסמכה של NQA .
- מכון התקנים הישראלי הוא גוף ההתעדה הגדול בישראל.
- במכון התקנים הישראלי מגוון שירותים תחת קורת גג אחת: התעדה (בודדת ומשולבת), מגוון בדיקות מעבדה ומרכז הדרכה.
- מכון התקנים הישראלי חבר בוועדות תקינה בין לאומיות ובעל הסכמי שיתוף פעולה עם גורמים מובילים בעולם.
- מכון התקנים הישראלי חבר ברשת IQNet המאגדת בתוכה גופי התעדה (C.B) מכל העולם.
- לקוחות מת"י מקבלים באופן בלעדי תעודת IQNet ללא תשלום, ובנוסף מתאפשרת קבלת הכרה הדדית באמצעות חברי IQNet ככלי שיווקי לארגון.